tabbb

love jatuh

Tengok-tengok sama ini blog

Henset saya dah uzur.Harap anda klik

Friday, June 24, 2011

Kagumi sikap ROSLAN MADUN

  • Assalamualaikum semue ...
  • semalam aku telah menyertai ASPREASI KOMSAS tingkatan 4 di SMK *****
  • Pertame tetamenye mesti ingat kalau bab sastera ni  cepat benar aku mengantok ~dan aku pergi pon tanpe tahu langsung ape motif pergi bengkel ni...
  • Tapi nasib baek aku telah dikurniakn minat yang mendalam dalam bab satera nih~ 
  • Ape taknye,sebelum ni aku wat karangan cikgu BM aku biase je borak ngan aku..
  • Tapi lepas aku buat satu karangan cerite ni..die teros senyap..
  • Tergamam kot die bace ~hahahaha...
  • ok lah..aku dapat markah kedue tinggi dlm kelas tu for karangan ~(i'm not say that i'm the best!)
  • Pergi punye pergi,rupe2nye ROSLAN MADUN yang memberikan ceramah untuk bengkel tu..
  • First,memang aku x kenal pon die siape.....
  • Tapi lepas die nyanyi lagu ni ...





on the spot aku tau lagu ni ~

  • Beliau sangat meminati sastera@komsas ini sangat merendah diri orangnya...
  • Beliau sanggop untuk ke luar negare bagi mencari dan menambah ilmunya dalam bersastera..
  • Beliau bukanlah guru sekolah..
  • Namun beliau mencari rezeki dengan memperkaya kan sastera saja...




  • walaupun usie beliu kini menjangkau 58 tahun..
  • Beliau tidak pernah berputus asa.
  • malah baru2 ini beliau ingin mencari lagi ilmu sastera yang beliau masih belum jumpe..







INILAH SEORANG ANAK BANGSA KITE
SEHINgGE USIE BELIAU SUDAH PON  MENCECAH SEPARUH ABAD,
NAMUN SIKAP TIDAK BERPUTUS ASA MELAYAKKAN BELIAU MENCIPTA NAMA

  • Teringat kate2 beliau semalam :-

  • ''saye bercadang untuk membuat rancangan realiti seperti AKADEMI FANTASIA yang berkonsepkan sastera "

  • "Jika ade sekolah-sekolah yang mahu saya mengadakan bengkel sastera di sekolah masing2,silaberbincang dengan saya..Jangan fikir soal wang yang perlu di beri kepada saya kerana bagi saya   ilmu itu adalah penting "

Beliau sangat berharap bidang sastera bukan hanya syarat untuk LULUS dalam PEPERIKSAAN tapi gunakannya seumur hidup kita..kerana  orang barat sebenarnya mengkaji tentang kehidupan orang melayu melalui syair,pantun ,sajak,nazam dan sebagainya..Martabatkanlah bahasa kita ~





salluuddd   ROSLAN MADUN !!


~amigos~



Anda like saye hepy !

No comments:

Post a Comment

Awak Komen Awak Comel !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...