tabbb

love jatuh

Tengok-tengok sama ini blog

Henset saya dah uzur.Harap anda klik

Wednesday, March 14, 2012

Fahami Maksud Sebenar Kawan


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُ



 Pagi-pagi hujan macam ni kalau tidur memang syok la kan.Anyway,mesti gilaa ramai yang tengok Vanilla Coklat malam tadi.Oh.Suweet sangat Amir dengan Zara malam tadi.Itulah happy ending.


Berbalik kepada topik kita ni.Apa itu kawan.Ada orang cakap kawan baik a.k.a BestFriendForever  sama maksudnya dengan kawan rapat.Bagi aku,maksud dua-dua tu berlainan sangat.Berlainan macam mana? 

Kawan Rapat Kawan atau rakan yang sentiasa bersama dengan kita.Ke mana kita pergi,mesti dia ada dengan kita.Sentiasa rapat la.Macam belangkas la katakan.Tapi,walaupun sentiasa bersama,tak semestinya kawan tu memahami kita.Tak semestinya.Spesies kawan macam ni memang banyak.Tak percaya?perhatikan sekeliling anda.

Kawan BaikKawan yang sentiasa memahami kita.Sentiasa fahami kita sama ada dalam susah ataupun senang.Tapi dia jarang bersama dengan kita.Jarang tu bermaksud,mungkin kawan baik kita tu jauh daripada kita  ataupun sibuk dengan kerjaya masing-masing.


SahabatSahabat adalah kawan yang sentiasa memahami kita,sentiasa ada bersama dengan kita sama ada susah ataupun senang.Cuba untuk jadi kawan yang terbaik kepada kita.Jadi pilihla sahabat.


Mungkin ada yang akan menepis apa yang cuba aku lontarkan ini.Tapi cuba korang fikir betul-betul.Kadang-kadang kita ada kawan yang rapat dengan kita.Makan sama,belajar sama-sama,semua sama-sama la.Tapi bila kawan tu ada masalah,tak semestinya dia faham kan kita.Kawan baik pulak memang terbaik.Tapi kalau kita ada masalah,tak semestinya dia ada bersama dengan kita sekarang.Dan susah pulak tu nak cari oarng yang betul-betul memahami kita zaman sekarang ni.Yang banyak berlambak sekarang ni kawan rapat je.Fahamkan betul-betul.Sebab itulah orang cakap susah zaman sekarang ni nak mencari SAHABAT SEJATI.Am i right ?Sahabat sejati adalah mereka yang sanggup berada disisimu ketika kamu memerlukan sokongan walaupun saat itu mereka sepatutnya berada di tempat lain yang lebih menyeronokkan.




CREDIT TO Mutiara Kata
Anda like saye hepy !

No comments:

Post a Comment

Awak Komen Awak Comel !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...