tabbb

love jatuh

Tengok-tengok sama ini blog

Henset saya dah uzur.Harap anda klik

Tuesday, January 17, 2012

5 Science

Assalamualaikum


Tahun 2012 dimulakan dengan سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم.Ta.Yup,serious memang tak perasan pon hari ni dah masuk muka surat ke 17 of January.Alhamdulillah,aku masih lagi setia bersabar dengan kelas aku 5 Sains.bersabar untuk menunggu kedatangan SPM.Rasa macam semalam je aku pergi orientasi form 1.Sungguh tak sangka.Tup tup dah form 5.Mula masuk asrama and then keluar sebab dapat result PMR agak 'kurreenggszz'.Cukuplah 3 tahun aku stay dekat hostel tu.dengan warden,pak guard,peraturan,kawan -kawan.Everything life dekat hostel aku dah rasa.Tapi tu semua komfem dah lepas.Sekarang yang menanti aku tu SPM.PMR boleh la aku menari nari lagi.SPM?no beb.



To be honest, aku memang lemah dalam subjek kimia,fizik dan addmath.yah!plus biology.Tapi biology kita boleh cover dengan baca je buku tu.Perkiraan kalau tak tau + formula pon tak hafal,memang 'hancurs' dikkk. Memang seram,kalau boleh tak nak ambil SPM ni ha.Tapi dah memang hakikat kena jugak kan.Nanti nak masuk universiti senang.



Baru setahun lebih aku belajar dekat sekolah tu.Memang la ada sikit perkara agak 'pahit' kat sekolah tu yang terjadi.Memang sangat sangat pahit tahun 2011.Cuba korang bayangkan kalau korang baru je masuk sekolah tu kan dan korang memang korang tak  kenal sape sape pon kat situ.Then,bila exam, cikgu jumpa buku biology aku atas pam tandas !! Ya Allah,Kau je yang tahu sipakah yang ambil buku tu bawa pergi tandas.Dah la waktu exam.Bila aku pergi mana mana,cikgu pandang pelik.Sakit hati tau tak!Aku tak bawa buku tu dan aku tak meniru!! Pedih hati ni tau tak bila aku dituduh meniru.Letak buku rujukan atas pam tandas.Sedangkan satu hari tu aku tak pergi tandas langsung.Masa rehat aku duduk dalam kelas je.Kawan aku ramai saksi.Aku memang tak pergi tandas langsung!Tup tup,tiba tiba kecoh buku aku ada kat tandas.Aku memang rasa budak kelas aku jugak yang ambil.Tapi aku tak nak tahu sape budak tu.Tau kenapa?Sebab aku sayang budak kelas aku.Aku taknak sebab tu,kita orang bergaduh.Tapi sanggup budak tu bawa buku aku tu pergi tandas.Aku dah maaf kan budak yang bawak buku tu.Tak kan lah buku tu berjalan sendiri pergi tandas kan.

Tapi tu cerita tahun lepas.Mungkin Allah nak uji aku dengan dugaan macam u.Sesungguhnya Allah itu Maha Besar.Apa yang lepas lepas,biarkan.Tahun 2012 mulakan dengan azam yang baru.SPM sangat sangat penting.Tanpa SPM,mana hala tuju kita kan.




form 4 is nothing compared to spm. spm is nothing compared to stpm/ a levels. a levels is nothing compared to uni degree. uni degree is nothing compared to PhD... PhD is nothing compared to professor. professor is nothing compared to professor emeritus..........

-Copy from somebody. 


Anda like saye hepy !

No comments:

Post a Comment

Awak Komen Awak Comel !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...