tabbb

love jatuh

Tengok-tengok sama ini blog

Henset saya dah uzur.Harap anda klik

Sunday, September 11, 2011

HANTU BONCENG








Hoolllaaa....entry ni macam gembira je je kan.Takdela,just nak share perasaan tengok 
KARIPAP-KARIPAP CINTA ??@#$
Oh,terima kasih je la..tak mau tengok la sebab ada Gambit...*sorry*

1/2

aku bagi untuk filem ni.
Best atau tidak??
Terpulang kepada anda yang menontonnya. 
Tapi bagi aku, kalau dah bagi 4 bintang setengah tu maksudnya SUPERB juga la kan..

Mungkin kalau KL GANGSTER,orang boleh ingat dialog-dialog yang agak UT UT UT macam

"Lu kasi gua mati dulu la baru gua diam"

"abang besar sudah keluar, wa ingat lu sudah mampus"

"Sekarang tak kira lu Abang Long ka, lu Ayahanda ka, ini KL gua pegang"

Tapi kali ni aku sarankan korang tengok pulak filem HANTUBONCENG ni dekat pawagam sekarang.
Sebab ayat yang korang takkan lupa bila tengok cerita ni adalah

"Ape Celup ~"

"Kalau cucu opah jumpa hantu,bogel je depan die"

"babyyyy ucukkk niee*ucuk sayang baby"


"Baby,baby....BABI la.."

*kanak-kanak tidak digalakkan menyebutnya*

Sakit perut aku gelak dengan akak aku tambah-tambah waktu ZIZAN tengah posing waktu merempit..
Memang GEMPARK la kau ZIZAN ....
*nak tahu tengokla sendiri sambil makan popcorn ye*
*nak makan chokichoki pun okay gak*










Pujian juga harus diberikan kepada TAIyUDIN  kerana  berjaya membawa watak komedi
dalam filem ini





Hantu Bonceng merupakan filem kelima terbitan Excellent Pictures Sdn Bhd dan diarahkan oleh pengarah terkenal, Ahmad Idham Ahmad Nadzri.
Filem yang berkisarkan kisah seorang pemuda bernama Amran yang gemar berlumba motor drag secara haram. Konflik bermula apabila gadis Bohsia iaitu Maya yang dimenanginya dalam sebuah perlumbaan haram terlibat dalam kemalangan jalan raya dan meninggal dunia setelah dibonceng oleh Amran. Sejak kejadian itu hidup Amran tidak tenteram kerana sering diganggu oleh hantu Maya yang meminta supaya mayatnya disempurnakan. Amran meminta bantuan kekasihnya, Halimaton serta rakannya Kunyit untuk menyelesaikan masalah yang dihadapinya itu.
Apakah yang bakal berlaku seterusnya kepada Amran?

Jawapannya tengok sendiri di pawagam okay ~
memang pecah perut punye


TETAPI

ada juga scene yang membuatkan segelintir masyarakat 
yang tidak senang dengan lawak yang di berikan kerana
 menyentuh sensitiviti agama
*akak aku pon tegur waktu zizan mengucap tu macam lain je bunyinye*
ContOhnya.....KLIK SINI UNTUK TAHU



Tahniah juga buat  AHMAD IDHAM kerana sentiasa menerima segala
kritikan mahupun kutukan



PUJIAN



KUTUKAN
*sebelum menilai hasil kerja orang lain,baik kita nilai dulu hasil kerja kita..Jangan asyik menunding jari dan melemparkan kutukan sehingga mengaibkan orang lain*




POSTED BY :

Anda like saye hepy !

No comments:

Post a Comment

Awak Komen Awak Comel !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...